Každý případ je jedinečný, a proto Vám nemůžeme poskytnout pevný "jízdní řád", podle kterého budeme Vaši záležitost řešit. Nicméně Vám přiblížíme, jak spolupráce obvykle probíhá. Na počátku si společně vyjasníme, jaké právní služby bude ve Vašem případě potřeba. Následně Vám zašleme cenovou nabídku a podmínky poskytování právních služeb. Poté se detailně seznámíme s Vaším případem na základě poskytnutých materiálů jako jsou třeba dokumenty, písemná komunikace, apod. Pokud to bude potřeba, posoudíme také mezinárodní příslušnost a rozhodné právo. Výsledky Vám sdělíme a doporučíme další kroky. Ty mohou zahrnovat jednání s protistranou, přípravu smlouvy nebo dohody či sepsání návrhu na zahájení soudního řízení. Po celou dobu spolupráce Vás budeme pravidelně informovat o postupu a konzultovat s Vámi další kroky.
Ačkoli sídlíme v Praze, rádi vás zastoupíme i v řízeních a na jednáních v jiných městech České republiky. Díky možnosti udělit nám plnou moc se některých jednání můžeme zúčastnit i bez vás. Pokud bude potřeba, doprovodíme či zastoupíme vás i v zahraničí. Často se nacházíme například v Paříži, Bruselu nebo Madridu. Náklady spojené s cestou budeme transparentně sjednávat při uzavírání smlouvy o poskytování právních služeb.
Do určité míry ano a rádi vás zastoupíme i při jednání se zahraničními partnery. Naše právní služby však mohou být poskytovány pouze v souladu s českým, evropským a mezinárodním právem. Proto například nemůžeme analyzovat právní případ, který se řídí právem jiné země než České republiky. Rovněž nejsme oprávněni vás zastupovat u soudů či jiných orgánů veřejné moci jiného státu než České republiky, orgánů Evropské unie, nebo orgánů mezinárodních organizací. Pokud takové zasotupení bude potřeba, zprostředkujeme Vám kontakt s naším důvěryhodným zahraničním partnerem.
S určením tzv. příslušnosti dle mezinárodních a vnitrostátních pravidel si víme rady. Zjednodušeně se jedná o otázky: "Kde spor řešit a podle jakých pravidel?", které řešíme v rámci poskytování právních služeb. Pokud se ve Vašem případě vyskytne přeshraniční prvek (např. cizí státní příslušnost, bydliště mimo ČR, smlouva uzavřená v zahraničí, vznik škody v zahraničí), pak bude prvním krokem právě zjištění mezinárodní příslušnosti. Podle ní zjistíme stát, kde je potřeba záležitost řešit, kde bude moci probíhat řízení například i před soudem.
Určení právních pravidel, kterými se váš případ řídí, často vyžaduje důkladnou právní analýzu a má zásadní dopad na správné posouzení celého případu. Pokud váš případ obsahuje přeshraniční prvek (např. cizí státní příslušnost, bydliště mimo ČR, smlouva uzavřená v zahraničí, vznik škody v zahraničí), prvním krokem bude zjištění mezinárodní příslušnosti a určení práva, kterým se Váš případ bude řídit. I tyto otázky pro Vás samozřejmě posoudíme.
Spojíme se s našimi zahraničními partnery, budeme komunikovat s cizími orgány v jejich jazyce a během vyřizování celého případu s Vámi budeme v kontaktu.
Samozřejmě. Většina naší práce se odehrává v online prostředí a jsme na to připraveni. Naše schůzky mohou probíhat přes aplikace jako MS Teams, Skype, Zoom, Google Hangouts, WhatsApp a další. Pokud máte zájem o osobní setkání nebo jej preferujete, rádi se s vámi setkáme také osobně.
Nejběžněji komunikujeme přes e-mail, ale abychom Vám byli co nejblíže, využíváme i WhatsApp, Signal a další. Vždy v jazyce, kterému rozumíte, ať už česky, anglicky, francouzsky či španělsky.
Snažíme se být pro naše klienty dostupní i mimo standardní pracovní dobu, abychom jim pomohli s urgentními záležitostmi. Pokud řešíte problém, který nepočká, neváhejte nás kontaktovat.
Konkrétní podmínky záleží na Vašem případu, většina klientů hradí naše služby na základě hodinové sazby, kterou si spolu na začátku spolupráce sjednáme. Zpravidla jednou za měsíc klientům zašleme fakturu za služby poskytnuté v předchozím měsíci spolu s rozpisem poskytnutých služeb. V některých případech s Vámi sjednáme odměnu úkolovou, tzn. celkovou odměnu za poskytnuté právní služby, která se již měnit nebude. Je-li spolupráce dlouhodobá a pravidelná, sjednáváme také odměnu ve formě výhodnějšího měsíčního paušálu. Jedná se typicky o poskytování služeb externího firemního právníka.
Před zahájením práce je potřeba uhradit zálohu na poskytování právních služeb. Tuto zálohu zohledníme ve vystavených fakturách, abyste měli přehled o její výši. Více se o záloze dozvíte v podmínkách poskytování právních služeb, které Vám zašleme před zahájením spolupráce.
Přijímáme platby v českých korunách i v eurech. Konkrétní měnu si sjednáme při uzavření smlouvy o poskytování právních služeb.
Právní služby poskytujeme ve čtyřech jazycích, tj. česky, anglicky, francouzsky i španělsky. V těchto jazycích jsme připraveni s Vámi také komunikovat tak, aby pro Vás řešení Vašeho případu bylo co nejsrozumitelnější. S Vámi budeme vždy komunikovat ve Vámi preferovaném jazyce, v něm Vám budeme poskytovat veškeré informace i faktury a rozpisy poskytnutých služeb. S českými úřady a orgány však musíme kmounikovat v českém jazyce. Dle Vašeho přání Vám budeme poskytovat překlad takové komunikace (pošleme Vám například návrh žaloby přeložený k Vaší kontrole apod.).